Kun entisestä paidastani puretun ja värjätyn langan ensikokeilu päätyi itseni sijasta neidille harkitsin jo loppulangan päätymistä takkaan. Työmäärä paidasta uudelleen kerälle oli melkoinen ja tekeleen epäonnistuminen ***utti aika lailla.

Parin päivän rauhoittumisen jälkeen pahin vi.. harmistus oli jo laantunut siinä määrin, että siedin taas keriä silmissäni ja aloin vilkuilemaan ohjetta, johon langan voisi hyödyntää. Jonkun räveltämössä näkemäni toteutuksen kautta pääduyin Drops:in sivuille ja löytyi tämä.

Ankaran tikuttamisen 3,5 mm pitsiaddeilla ansiosta oikea etusormi on haavaumilla ja minulla uusi, istuva (kuten kuvasta näkyy, hih) neuletakki.

Ohje:Drops; Tailored Cardigan

Lanka: purettu, värjätty seiskaveikka

Puikot: 3,5 mm

Kulutus: 326 g

Mallia modasin sen verran, että tein hihat vain kyynärtaipeisiin. Takki on todella lämmin ja toivon että muutoksen ansiosta sitä pystyisi käyttämään sisätiloissakin.

Kuva on surkea ja halusin esitellä neuleen päälläni, mutta kuvaajan kanssa viikon aikatauluista sovittaessa ilmeni, että ensimmäinen mahdollinen hetki (siis minä, mies ja päivänvalo yhtäaikaa kotona) olisi vasta viikonloppuna. Ja en mä tätä niin kauan jaksa piilotella. 

Kuva on otettu tyyliin "heitetään neule keittiön lattialle, räps, no niin, se oli siinä"

Yllättäen toiset 3,5 mm addit (onko niillä kullanvärisillä kaapelilla olevilla oikein joku nimi?) löytyivät heti saatuani tämän valmiiksi. Jep. Näin meillä. 

Hieman ihmettyttää että yhdestä (minun) paidasta purettu lanka on nyt siis venynyt typyn liiviin ja minun neuletakkiin ja kyllä noista jämistä ainakin yhdet nilkka- ellei polvisukat tule. Miksi ihmeessä olen aikoinani neulonut moisen säkin?

ai niin.. tämä oli jo kolmas työ PS:iin.